Posts tonen met het label K4. Alle posts tonen
Posts tonen met het label K4. Alle posts tonen
vrijdag 27 maart 2009
Massa mensen
maandag 23 maart 2009
Techniek achter de microscoop.
vrijdag 20 maart 2009
donderdag 19 maart 2009
donderdag 12 februari 2009
Eerste Micro test!!!
Ik heb eindelijk een microscoop tot mijn beschikking.
Ik ben er nog niet in geslaagd om een tussen stuk voor de camera en microscoop te vinden want het is erg lastig. Ik heb nu zo'n beetje 6/7 bedrijven benadert en allemaal konden ze mij niet helpen. Na flink wat door verwijzingen kwam ik bij een bedrijf uit die precies alles had wat ik nodig had! Hoeraa... *ziet de prijs* ...aaaH! Dat zou mij even 100+ euro kosten...
Dit neemt niet weg dat ik niet verder ga zoeken maar ik wilde alvast wat testen.
Ik ben naar de Bruna gegaan en heb daar voor 2,50 (ook duur trouwens!) 6 velletjes zwart papier gekocht. Hiervan heb ik een cilinder gevouwen met aan de ene kant een opening te grote van het kijk gat en aan de andere kant een opening die op m'n body past. Zo ben ik aan de slag gegaan.
En aanschouw hier het eerste testbeeld resultaat!
Ik ben er nog niet in geslaagd om een tussen stuk voor de camera en microscoop te vinden want het is erg lastig. Ik heb nu zo'n beetje 6/7 bedrijven benadert en allemaal konden ze mij niet helpen. Na flink wat door verwijzingen kwam ik bij een bedrijf uit die precies alles had wat ik nodig had! Hoeraa... *ziet de prijs* ...aaaH! Dat zou mij even 100+ euro kosten...
Dit neemt niet weg dat ik niet verder ga zoeken maar ik wilde alvast wat testen.
Ik ben naar de Bruna gegaan en heb daar voor 2,50 (ook duur trouwens!) 6 velletjes zwart papier gekocht. Hiervan heb ik een cilinder gevouwen met aan de ene kant een opening te grote van het kijk gat en aan de andere kant een opening die op m'n body past. Zo ben ik aan de slag gegaan.
En aanschouw hier het eerste testbeeld resultaat!
(Dit is een stukje van een waterplant, maar dan 100x vergroot :) )
maandag 9 februari 2009
Eerste beelden.
Ik ben afgelopen woensdag aan de slag gegaan.
Een aantal uren bezig geweest en kan je alvast 1 beeld laten zien.
Nogmaals, ik wil mijn eigen universum creëren. Geïnspireerd door beelden vanuit de ruimte(gekleurde gassen) ga ik te werk.
Een aantal uren bezig geweest en kan je alvast 1 beeld laten zien.
Nogmaals, ik wil mijn eigen universum creëren. Geïnspireerd door beelden vanuit de ruimte(gekleurde gassen) ga ik te werk.

maandag 26 januari 2009
''super basic'' testje ;)
Ik heb vandaag een paar spuitjes aangeschaft en een raar flesje met inkt'achtig spul gevonden.

Voor een ''super basic'' test vind ik het wel leuk geworden, ik kan niet wachten tot ik het in het groot en ''super non-basic'' haha ga uitwerken!
En een ''super basic'' test gemaakt :) zie hier het resultaat:
Ik heb een uitsnede gemaakt en nogmaals ''super basic'' bewerkt:

Voor een ''super basic'' test vind ik het wel leuk geworden, ik kan niet wachten tot ik het in het groot en ''super non-basic'' haha ga uitwerken!
donderdag 8 januari 2009
Microscoop techniek
Ik ben mij meer aan het verdiepen in de techniek over hoe je een foto kan maken met een microscoop.
Zo vond ik een manier hoe je met een spiegelreflex camera foto's kan maken:
http://www.microscoop-expert.nl/customer-service/over-microscopen.html#hoe-kan-ik-fotograferen-of-filmen

Ook bestaan er complete microscopen die je aan de computer kan aansluiten en zo beelden kunt vast leggen. Heeeel toevallig kwam er van de week een folder van de Lidle binnen met zo'n microscoop. En nog betaalbaar ook. Maar ik vrees dat ik hiermee niet mijn gewenste kwaliteit zal behalen.
Ik vind het belangrijk dat ik mijn uiteindelijke beelden scherp en groot kan laten afdrukken.
Als ik zo'n grote plaat heb en dan ook nog eens in 3d lijkt het mij fantastisch.
Zo vond ik een manier hoe je met een spiegelreflex camera foto's kan maken:
http://www.microscoop-expert.nl/customer-service/over-microscopen.html#hoe-kan-ik-fotograferen-of-filmen

Ook bestaan er complete microscopen die je aan de computer kan aansluiten en zo beelden kunt vast leggen. Heeeel toevallig kwam er van de week een folder van de Lidle binnen met zo'n microscoop. En nog betaalbaar ook. Maar ik vrees dat ik hiermee niet mijn gewenste kwaliteit zal behalen.
Ik vind het belangrijk dat ik mijn uiteindelijke beelden scherp en groot kan laten afdrukken.
Als ik zo'n grote plaat heb en dan ook nog eens in 3d lijkt het mij fantastisch.
Vooronderzoek 3d
Ik ben van plan mijn eindproject in het 3d te maken.
Dus ben ik gaan oriënteren op het web.
De volgende websites ben ik tegen gekomen:
http://www.stereoeye.jp/index_e.html Hier is een converter te vinden die je foto's omzet.
http://www.science.uva.nl/aw3d/onderz/onderz.htm En hier meer informatie.
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=233 tutorial
http://www.fotografie-in-3d.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=1 Verschillende assecoires.
Nu ben ik er achter gekomen dat er verschillende manieren zijn om een 3d foto te creëren.
Maar ik kies voor het converten van twee beelden, en vervolgens met een 3d bril het resultaat aanschouwen.
Tot zo verre het vooronderzoek betreft 3d fotografie. Er is nog zat te leren.
Dus ben ik gaan oriënteren op het web.
De volgende websites ben ik tegen gekomen:
http://www.stereoeye.jp/index_e.html Hier is een converter te vinden die je foto's omzet.
http://www.science.uva.nl/aw3d/onderz/onderz.htm En hier meer informatie.
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=233 tutorial
http://www.fotografie-in-3d.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=1 Verschillende assecoires.
Nu ben ik er achter gekomen dat er verschillende manieren zijn om een 3d foto te creëren.
Maar ik kies voor het converten van twee beelden, en vervolgens met een 3d bril het resultaat aanschouwen.
Tot zo verre het vooronderzoek betreft 3d fotografie. Er is nog zat te leren.
Abonneren op:
Posts (Atom)




