Posts tonen met het label K6. Alle posts tonen
Posts tonen met het label K6. Alle posts tonen

vrijdag 27 maart 2009

Mailing drukker

Hier een mailing met PrimaGroup, zij drukken dvd boek/hoesjes en zelfs dvd's zelf.

Overzichtelijkheid/presentatie

Op deze screen laat ik zien dat ik mijn blog netjes indeel zodat het nog overzichtelijker word!

woensdag 25 maart 2009

Prijzen fotolijsten

Ik wil mijn foto's 30x45 laten afdrukken.
Daar omheen komt een lijstje. Hier een prijzen lijst vd Hema.

Onderzoek prijzenlijsten betreft foto's afdrukken.





Blokker, eyes on media en Hema

maandag 9 februari 2009

Herinnering


Herinnering aan mij zefl:
Huisstijl op school uploaden... thuis gaat niet.

woensdag 21 januari 2009

Mailing naar fotograaf ivm fotograferen van Ecoline in water:

Hallo *****,

Alles goed? En met de kleine?

Mijn examenperiode is begonnen en ik dus ook aan mijn project.
Ik wil foto’s maken met de microscoop. Daarnaast wil ik een serie maken van het universum.
Dit wil ik bereiken d.m.v. foto’s te maken van inkt/ecoliene in een waterbak.
(mijn eigen universum creëren)

Nu schoot mij te binnen dat jij dit ook heb gedaan toch?
Zou je mij willen vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Wat voor soort inkt? Belichting? Waterbak?

Ben benieuwd!

Groetjes,

Joost Kortekaas

Vervolg mailing RE op RE enz.

hoi Joost,

je had al van ***** een berichtje gehad zei hij. ik heb je mail door gestuurd naar school en zal deze morgen even aan de toa laten lezen deze weet wat er allemaal aanwezig is op school.ik zou verder niet met monsters van bacteriën gaan knoeien... schimmels kan wel.... zijn denk ik ook mooier om te fotograveren maar dat overleg ik wel met de toa anders maakt hij wel een paar mooie schimmels voor je (als hij tijd heeft) microscopen van school, buiten school is wat problematisch kan misschien wel in de vakantie periode als er door niemand gebruik van hoeft te worden gemaakt. Ik hou je op de hoogte,

RE:

Ok top,

Dank je, ow weet je toevallig van welk merk jullie de microscopen hebben? (hopelijk het merk Bresser) Groetjes

RE:

hoi Joost

je kunt een microscoop lenen alleen er zitten geen toebehoren bij voor "n camera daar zul je dus zelf achter aan moeten want die hebben we niet.( of zijn die dinge universeel zal wel niet!) onze toa wil ook wel wat preparaten maken, weet jij wat je hebben wilt ( bacterien kan ook)met "zeer "speciale kleuringen gaat niet lukken, maar er zijn wel flink wat mogelijkheden laat maar even weten wat je wilt of kom een keer hier naar toe dan maakt hij ze voor je maar je mag ze natuurlijk ook zeker zelf maken.

groetjes ****

RE:

Hallo *****,

Geweldig! Het stukje ''camera'' ben ik al achterna gegaan.
Ik weet wat ik nodig heb, en ik weet hoe ik er aan kan komen.
Nadeel is dat de microscoop dan wel van het merk ‘’Bresser’’ moet zijn.
Zo niet, moet ik even verder zoeken. Handig zou zijn als ik dan weet welk merk/type microscoop jullie hebben.

Wat betreft de preparaten; ik heb er niet zoveel verstand van.
Het gaat mij er om dat ik mooie ''kunstzinnige'' plaatjes kan schieten.
Daar in vertrouw ik jullie ''toa'' (wat is een toa?) wel.
(of gooi ik hem zo erg in het diepe?)

Mijn opdracht is om een serie van 10 beelden te maken, dus veel diversiteit zou fijn zijn. Het is niet mijn bedoeling om jullie erg tot last te zijn, dus mocht ik nog niet tevreden zijn met mijn werk, zou ik dan langs kunnen komen?

Is het mogelijk om ook lege objectglaasjes/dekglaasjes mee te krijgen?
Het lijkt mij namelijk ook grappig om (ik noem maar wat) pindakaas of soja saus te fotograferen. Of in ieder geval te experimenteren. Zo niet, kan ik het ook wel wat via internet aanschaffen.

In ieder geval bedankt tot zo verre!

Groetjes.

------------------------------------------------------------------------------------

Tot zo verre

maandag 19 januari 2009

Email naar Biologie docente met vraagjes betreft de microscoop.

Hallo *****,

Ik heb wat vraagjes wat betreft mijn project over het fotograferen met de microscoop.
Na wat vooronderzoek kwam ik tot het volgende. Ik vond een website (misschien ook interessant voor jouw i.v.m. biologie?) met de nodige accessoires om een spiegelreflex camera aan te sluiten op een microscoop.

Mijn vraag aan jouw is: Denk je dat deze adapter (zie onderstaande link ‘’Adapter’’)
op de microscopen bij jullie op school passen? Zo ja, zou dat heel fijn zijn.

En dan kom ik tot de volgende vraag: Is het mogelijk om een microscoop/’’monsters’’/ schimmels/ bacteriën te lenen van jullie school? (dit is prettiger omdat ik dan thuis uren kan knoeien) of zal ik dan naar jullie school moeten komen?

Links:

Adapter
http://www.microscoop-expert.nl/666/bresser-camera-adapter-voor-microscopen.html
(Met de Bresser Microscoop camera adapter is het mogelijk een camera aan de microscoop te bevestigen (maximale diameter 25.2mm))
Is deze diameter van betrekking tot de camera of microscoop?

Fotograferen met de microscoop
http://www.microscoop-expert.nl/customer-service/over-microscopen.html#hoe-kan-ik-fotograferen-of-filmen


Ik hoop dat ik je niet met te veel moeite opzadel en ben benieuwd.


Groetjes,

Joost

dinsdag 13 januari 2009

Replay Estec

Goede Joost,

De beelden die jij op de site ziet zijn electronisch gemaakte beelden.
Zichtbaar licht beelden met aardtelescopen geven niet dit soortresultaten.

Groet Wouter

vrijdag 9 januari 2009

Printen

Misschien wat ver vooruit maar ik wil mijn uiteindelijke beelden hier laten printen:
http://www.eyesonmedia.nl/print-en-finishing/

Hier printe mijn stagebegeleider wel eens wat eigen werk.
Het ziet er goed uit en is ook betaalbaar.