donderdag 8 januari 2009

Microscoop techniek

Ik ben mij meer aan het verdiepen in de techniek over hoe je een foto kan maken met een microscoop.

Zo vond ik een manier hoe je met een spiegelreflex camera foto's kan maken:
http://www.microscoop-expert.nl/customer-service/over-microscopen.html#hoe-kan-ik-fotograferen-of-filmen

Ook bestaan er complete microscopen die je aan de computer kan aansluiten en zo beelden kunt vast leggen. Heeeel toevallig kwam er van de week een folder van de Lidle binnen met zo'n microscoop. En nog betaalbaar ook. Maar ik vrees dat ik hiermee niet mijn gewenste kwaliteit zal behalen.

Ik vind het belangrijk dat ik mijn uiteindelijke beelden scherp en groot kan laten afdrukken.
Als ik zo'n grote plaat heb en dan ook nog eens in 3d lijkt het mij fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten