Posts tonen met het label K2. Alle posts tonen
Posts tonen met het label K2. Alle posts tonen

vrijdag 13 februari 2009

Sfeerbeeld


 Dit is mijn sfeerbeeld. Hier op laat ik zien wat mij geïnspireerd heeft.

donderdag 15 januari 2009

Nieuw idee

Naar aanleiding van de voorbeelden die ik stuurde naar Estec.
Raakte ik in gesprek met Jan. Jan vertelde mij dat ik ook dit soort beelden zelf kon creeren dmv water en inkt/ecoliene. Ik was mij al bewust van het feit dat dit kan. Ik heb er al zelfs een keer over nagedacht. Maar door Jan kon ik de link leggen van dit soort foto's en het universum.

Wat mij een stuk motiveert. Ik heb alvast wat afbeeldingen bekeken


Maar ik ben het wel iets anders van plan. Meerdere kleuren combineren en misschien op zwart.

Tot zo verre mijn nieuwe idee (neemt niet weg dat ik alsnog met de microscoop wil experimenteren)

woensdag 14 januari 2009

Week 1

Afgelopen week heb ik mij bezig gehouden met vooral brainstormen wat betreft mijn onderwerp.
Ik heb tegengas gekregen over mijn idee om te fotograferen met de microscoop. Maar ondanks dat ben ik toch van plan hiermee verder te gaan. Ik wil eerst zelf zien hoe moeilijk het is, en of ik er wat moois van kan maken.

Daarnaast blijf ik in mijn achterhoofd wel naar andere onderwerpen zoeken.
Zoals je al eerder in mijn blog tegen kwam was het feit dat ik wat met de ruimte wil doen.
Ook lastig.... maar het blijft mijn interesse wekken. Dus wie weet. Zo-ie-zo wil ik mijn project in 3d uitwerken, althans, dit is mijn uitgangs punt.

Mijn achterliggende gedachten van dit alles is... 
Dat het universum zo gigantisch groot is. En de aarde, laat staan de mensheid zooo in het iets valt. Laat nog eens staan de kleinste microscopische wezentjes die wij weer mt ons mee dragen.
Die microscopische wezentjes zou je kunnen vergelijken met onze sterrenstelsel in het universum.

Tot zo verre...

maandag 12 januari 2009

Informeren bij Estec

Ondanks mijn uitgangspunt het fotograferen met de microscoop en het vervolgens 3d te converten is.

Heb ik even bij SpaceExpo estec/nasa geinformeerd wat betreft mijn kansen zijn als het gaat om foto's te maken van de ruimte. Ik verstuurde deze mail:


Beste Space Expo,

Mijn naam is Joost Kortekaas, student te Grafisch Lyceum Rotterdam.
Zelf kom ik uit Noordwijk.

Op deze school volg ik de opleiding fotografie.
Dit is mijn examen jaar en ik ben erg aan het brainstormen wat betreft mijn project.

De ruimte heeft mij altijd erg gefascineerd en op het web zijn prachtige foto's te vinden.
BV: http://www.rc-astro.com/mostviewed.php

Hoe on-realistisch/mogelijk het waarschijnlijk is.
Wilde toch even mailen (je kan het altijd proberen)
om te vragen of het mogelijk is om bij (nasa/estec?) of via jullie (dmv contacten) foto's te maken van de ruimte voor mijn eindexamen project.

Of misschien kunnen jullie mij doorverwijzen/informeren?
Een realistisch antwoord dat het onmogelijk is voor een, om zo maar te noemen ''burger'' waardeer ik ook.

In ieder geval bedankt voor uw tijd en ik ben erg benieuwd naar uw reactie.

Mvg,

Joost Kortekaas

donderdag 8 januari 2009

Microscoop

Het lijkt mij erg interessant om mijn 3d project te baseren op de wonderen die je met een microscoop aanschouwt. Mijn doel met deze foto's is mensen te verassen en te fascineren.
Verassende microscoop beelden in het 3d lijkt mij een erg origineel en leuk project.
Ik besef dat ik het me zelf niet erg makkelijk maak. Maar ik ben gemotiveerd.

Ik heb op het web gekeken naar beelden die met de microscoop zijn gemaakt en kwam de volgende sites tegen (met name de foto's van ijskristallen vind ik erg gaaf)

http://www.denniskunkel.com/ van alles